Smoothie till frulle



Eftersom vi inte har varken persienn eller rullgardin i sovrummet än, så är det omäjligt att ligga kvar där inne efter klockan 8. Man blir genomstekt av vår älskade vän solen, vilket resulterar i att jag är uppe med tuppen och hinner göra masor innan jobbet :)
Har packat upp ytterligare en kartong, och börjat på en annan, diskat om gårdagens disk (eftersom Emil hade det jobbet igår) och mixat mig själv en grymt mumsig smoothie till frukost. Känns som att livet inte kan bli mycket bättra just nu :D

Ikväll är Emil borta på studentmottagning, så eventuellt kommer tjejerna över på mat & vin, så skönt att kunna spontan-bjuda in folk närsomhelst och hursomhelst :)

Förmodligen är ingen intresserad men här är receptet(om man nu kan kalla det för recept?!) på smoothien:

2 dl yoghurt (jag kör vanilj men vadsomhelst funkar)
1 dl mjölk
1 banan
2 nävar jordgubbar
1 näve frysta hallon

Släng ner allt i en tillbringare och stavmixa, Klart!

Nu ska jag dricka klart min smoothie och sedan välja kläder för dagen, jobbar 12-19 idag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0