Skribent? Journalist? Författare?

Haha, nej, fan vad jag är kass på att sätta mig ner och koncentrera mig på att skriva saker som måste låta lite proffsiga och viktiga. I bloggen och på fejjan och i mail kan man ju skriva lite hur man vill, och inte tänka så mycket på stavning och formulering (fast jag som är lite utav en själutnämd språkpolis hatar när folk stavar fel, inklusive mig själv).
Anyways, jag har fått i uppdrag att skriva en liten artikel till lokaltidningarna om tävlingen förra helgen. Det jag och Emma har skrivit hitils är ganska så bra faktiskt, men sen kommer man till det här med faktakontroll och källor osv. Funderar på att helt stryka all fakta, och bara skriva om det som hände, men man vill ju att folk utanför gympa-världen ska kunna förstå vad poängen innebär och hur man bedömer..

Ska nog ta och leta lite och se om jag kan hitta något bra på svenskans hemsida som man kan kopiera ^^,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0